21 juni 2006




a field | they say every man needs protection


lately, whenever i’m with her
i feel like a long time ago
walking through this field
at ease in a bigger whole

her doubt, beauty, hurt, strength
all mixed up to perfection
so breakable so beautiful

and she doesn’t know but
she protects keeps me safe from harm

my hands so open gently
feeling her stems
needing her protection
it all makes sense

i want to walk this feeling again
i want to walk this field again

with her;
i am falling aren’t i.


---


tegenwoordig
wanneer ik bij haar ben
voel ik me waden
door dit veld

ze heeft twijfel, schoonheid, pijn, kracht
allemaal tegelijk het is zo
hartverscheurend mooi
en ze weet het niet maar ze beschermt me
ze houdt me veilig

mijn handen zijn open ze
beroeren zachtjes haar toppen
een zuchtje wind
ik heb haar bescherming zo nodig

ik ben klaar ik
wil opnieuw waden
in dit gevoel wandelen in

dit veld. met haar.



Twan opent de zomer op Tweewoonst met een foto en een gedicht, beide van zijn hand.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Schitterend Twan...beide zijn van een grote schoonheid.

Tamara zei

Ik kijk door het raam en zie een hemel vol donkere wolken - dan zie ik deze foto, lees ik dit gedicht, en krijg heel even het gevoel dat alles in elkaar past... echt álles.
Prachtig!!

Chantal zei

Twan, heel mooi, beide, een gave als je kunt dichten EN fotograferen.

Anoniem zei

het is inderdaad raar, ik kijk net ook naar buiten en de lucht is vol met een beetje donkere wolken, en toch warm genoeg om het raam open te hebben. plots voel ik me weer als toen ik de foto trok... of was het toen ik het tekstje schreef? :-)
ik ben zo héél blij dat jullie het mooi vinden...

Anoniem zei

twan: ik ben het er volledig mee eens ;-)

Anoniem zei

nog een tipje van de sluier: eigenlijk hoort hier een liedje van Nina Simone bij, die dit beroemde zinnetje zo mooi zingt:

"they say, every man needs protection... they say, every man must fall..."

zo doorleefd en zo mooi, nina op haar best.
ze is mijn inspiratie op vele vlakken.

(en zeker dit vlak :-)

Anoniem zei

Vandáár "I'm falling, aren't I"...
Knappe vondst, mooie foto, prachtige tekst (ik prefereer de originele, maar de vertaling/bewerking mag er zijn!)

MOLADY zei

klasse!!!! en nina ook uiteraard!!!