30 augustus 2006




Aldus sprak Jacqueline.

Harry, ik ben het beu.
Hoort ge me, Harry? Hoort ge wat ik zeg?
Beu, zeg ik. Bee ee uu, beu!
Dat is nu godverdomme al een hele maand dat gij er zo bijloopt. Ge weet dat ik dat niet graag zie, ne vent zonder T-shirt aan. Ik heb het u al twintigduizend keer gezegd!
Maar nee, meneer is koppig. Meneer loopt al weken rond in blote buik. Daddoortbaadezomer, zegt 'm dan.
En als het daar dan nog bij zou blijven!
Blijf hier, Harry. Ik ben nog niet uitgepraat.
Als het daar dan nog bij zou blijven, zei ik. Maar nee, 't is nog niet genoeg voor meneer. Elke dag zit 'm in onze voortuin, te loeren naar de vrouwen die voorbij komen.
Ja, Harry. Te loeren! En ge moet het niet proberen te ontkennen, ik heb het gezien. Mia van hierover kreeg gisteren bijna een attack van uw geloer.
Och gij, van de warmte, da's zever en gij weet het. Ze verschoot toen ze u zag, dat was 't. In uwe blote buik, bah. Wat moeten de mensen nu wel niet denken van ons, Harry?
Hebt ge last van uw hormonen, misschien? Vindt ge dat nen echte man zijne buik moet laten zien? En vindt ge mij niet meer schoon genoeg, Harry? Ik weet echt niet wat er in u omgaat, maar ik moet er niet van weten. Ik pik dat niet meer, Harry. Ge moogt uw koffers pakken als ge u niet rap herpakt.
Hela, waar gaat gij naartoe? Harry?
Harry! Blijf hier!
Har-ry!!


Tamara nam de foto die Annelies inspireerde.

1 opmerking:

tantieris zei

Heel grappig ! Keigoe (zou Harry zeggen)