13 september 2006




Aanval op mijn hoofd

Met schittering kondig je
jezelf aan ik kan niet
naast je kijken
langs je lopen

Luwte is mijn enig
verweer

Ik sluit de
ramen verberg
de kieren zoek
de rust jij
nestelt je
zonder verpinken
tussen hoofd en leden

Ik vroeg me
altijd al af hoe weet je
mijn schuilplaats
te vinden en te vullen
met zwaarte van dons en veren
zodat ik niet anders kan
dan
vluchten.


Een zware hoofdpijn werkte inspirerend voor Buitel; Tilde bracht het gevoel passend in beeld.

(12/09/2006 was de Europese Dag van de Migraine)

4 opmerkingen:

Chantal zei

ik ben onder de indruk van de foto vooral.

Anoniem zei

Mooie foto, inderdaad. Maar ik hou ook heel erg veel van het gedicht. Een origineel thema, en heel mooi verwoord!

MOLADY zei

heel mooi! meisjes, las en zag het nu voor het eerst!

Professional Poker Players zei

I consider, that you have misled.